Marketing tippek 5+1 értéknövelő marketing módszer a legsikeresebb tanfolyamkészítőktől

5+1 értéknövelő marketing módszer a legsikeresebb tanfolyamkészítőktől

Mivel emelkedhetsz ki a hasonló online tanfolyamokat kínálók tömegei közül? A jó marketing nem merül ki a reklámkampányok indításában: maga a tanfolyamod és a kapcsolódó szolgáltatások is a marketingrendszered szerves (és talán legfontosabb) részei. Ha az alap tudásanyagon felül több értéket nyújtasz a diákjaid számára, szívesebben tanulnak majd tőled. Akik igazán sikeresek lettek online tanfolyamok szervezéséből szinte mind kínálnak valamilyen pluszt, ami a többiek fölé emelte őket.

Íme a TOP 5 jól bevált tanfolyam marketing eszköz:

1. Hozz létre egy jól működő közösséget

Sok tanulónak jelent motivációs erőt céljai eléréséhez egy hozzá hasonló érdeklődésű emberekből álló, lelkes támogató közösség. Legyél te az, aki diákjaid számára biztosítja ezt az inspiráló közeget! Egy  tanulói csoportban megoszthatják egymással a tapasztalataikat és ötleteiket, beszélgethetnek egymással a tanfolyam során, vagy akár a befejezés után is.

Tanulói közösséget létrehozhatsz zárt Facebook csoportban, vagy esetleg a Slack-en. Utóbbi sajnos nem tud magyarul, de az egyik legbarátibb felhasználó felülettel rendelkező tematikus chatszobák létrehozására szolgáló felület.

2. Ajánlj fel konzultációs lehetőséget

Ha van egy exkluzívabb kurzusod és időd engedi, a tanulóid hálásak lesznek tanfolyam alatti a személyes konzultációs lehetőségéért.

Felajánlhatsz például folyamatos e-mailes segítségnyújtást, vagy egy egyszeri 30/60 videós konzultációt, például Skype-on. Ezeken az alkalmakon segíthetsz a tanfolyamon résztvevőknek a saját, egyéni helyzetükre alkalmazni a tanultakat, feltehetnek konkrét szituációkra vonatkozó kérdéseket.

Nem biztos, hogy minden tanulód élni fog a lehetőséggel, de aki igen, az garantáltan hálás lesz érte.

3. Biztosíts letölthető munkafüzetet

Egy jól megírt munkafüzet segít a tananyag hatékonyabb megértésében és rögzítésében is, mivel a diákodat a passzív hallgató szerepéből egy aktívabb résztvevő pozícióba helyezi. A munkafüzetet már a tanfolyamra való jelentkezés pillanatában érdemes elküldeni. Így aki szeretné, kinyomtathatja magának, bónuszként pedig a kurzus indításáig is ébren tartja a lelkesedést.

Interaktív munkalapokat is készíthetsz, például a Live Worksheets segítségével.

Ha munkafüzet valamiért nem megoldás, helyette (vagy mellette) bármilyen hasznos letölthető segédlet, táblázat, összefoglaló infografika-gyűjtemény is növeli a kurzusod értékét. Ezeket akár a tanfolyam véget érte után is elővehetik a tanulók, és gyorsan emlékeztethetik magukat a tanultakra.

4. Legyen minden héten fix fogadóórád

A diákjaid számára fontos, hogy biztosan tudják, mikor érhetnek el, ha kérdéseik vagy nehézségeik támadnának. Jelölj ki minden héten egy néhány órás intervallumot, amikor nem zavar senki, hanem csak a tanulókra koncentrálsz, és azonnal tudsz reagálni a megkereséseikre.

5. Tarts élő kérdezz-felelek alkalmakat

Ez különösen akkor hasznos eszköz, ha kurzusaid meghatározott időpontokban indulnak, nem folyamatos a bekapcsolódás. Az tervezhető kérdésfeltevési lehetőségek (egyszer például a tanfolyam előtt, kétszer közben, és egyszer a végén) biztonságérzetet adnak a diákoknak.

Ha nyilvánosan tartod, például Facebook vagy Youtube élő bejelentkezés formájában, új érdeklődőket is bevonzhatsz, illetve a bizonytalankodó érdeklődők is jobban megismerhetnek és dönthetnek az online tanfolyamod mellett.

+1 Legyél kreatív

A tanfolyamod egyedi, így lehet, hogy egy teljesen más jellegű plusz szolgáltatás vagy ajándék lesz a nyerő.

Amire érdemes figyelni, hogy gondolkodj a leendő tanulók fejével: ha például egy német nyelvtanfolyam mellé  postán küldött, ajándék tölgyfa vágódeszkát kínálsz fel, az valószínűleg nem fogja növelni az eladásaid számát. Az ajándéknak ugyanis semmi köze a tanfolyam témájához, ráadásul nagy esély van rá, hogy ügyfeleid már rendelkeznek otthon vágódeszkával. (Ez természetesen egy sarkított példa, viszont teljesen feleslegesen osztogatott, otthoni szekrénybe be se férő reklámbögrékkel, vagy sose használt kártyanaptárakkal azt hiszem már mind találkoztunk…)

Hozzászólok

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó posztok