Marketing tippek Marketing rövidítések kisszótára

Marketing rövidítések kisszótára

Mint minden szakmának, a marketingnek is megvan a maga szakzsargonja. A marketing rövidítések, szakkifejezések többnyire angol nyelvterületről erednek. (Ez egyébként általánosságban is igaz a modern közgazdaságtanra.) Elsőre talán ijesztőnek tűnhet a hárombetűs rövidítések halmaza, ezért most összegyűjtöttük neked azokat, amelyekkel a leggyakrabban találkozhatsz akár az interneten olvasgatva, akár velünk beszélgetve.

Online marketing rövidítések – gyorstalpaló

4P: Product, Price, Placement, Promotion (Termék, Ár, Hely, Promóció) – azaz a marketing mix, a vállalkozások marketingtevékenységének a részterületei, hagyományos felosztás szerint. Mivel az oktatás szolgáltatás, a te esetedben mi inkább a 7P-ről fogunk beszélni.

7P: Product, Price, Placement, Promotion, People, Processes, Physical evidence (Termék, Ár, Hely, Promóció, Emberek, Folyamatok, Fizikai tényezők) – ez a markeing mix bővített változata, ha szolgáltatást adsz el, ezekkel a tényezőkkel mind foglalkoznod kellene.

Érdekességképpen: a társadalmi változásokhoz alkalmazkodva egy ideje már szó esik 4C-ről és 4E-ről is – később ezekről is szót ejtünk majd – ha nem akarsz lemaradni, kövess minket például Facebookon.

AdWords – a Google hirdetési platformja, például a keresési találatok között megjelenő hirdetések is ennek a szolgáltatásnak a segítségével jelennek meg.

AIDA – Awareness, Interest, Desire, Action – figyelem felkeltétese, érdeklődés felkeltése, vágy felkeltése, végül pedig a cselekvés. Ez a hagyományos reklámok működésének modellje.

B2B – Business to Business – cégek adnak el más cégek számára

B2C – Business to Consumer – itt a cég közvetlenül a fogyasztónak értékesít

Blog – Weblog, azaz internetes napló. Lehet hobbiból is üzemeltetni, de ez az egyik leghatékonyabb eszköz, amivel kisvállalkozóként népszerűsítheted magad és megalapozhatod  a szakértői szerepedet.

BR – Bounce Rate – visszapattanási arány. Weboldal esetében: azoknak a látogatóknak az aránya, akik felkeresik a honlapodat, de utána továbbkattintás nélkül távoznak. E-mail esetében: a kézbesíthetetlen e-mailek  aránya. Bármelyik esetről is legyen szó, minél kisebb, annál jobb.

CPC – Cost Per Click – kattintásonkénti költség

CPL – Cost Per Lead – egy érdeklődő bevonzásának költsége

CRM – Customer Relationship Management – ügyfélkapcsolat-kezelés. Kezdetleges formában ez a névjegykártya-gyűjtő dobozod, de ha beszerzel egy erre szolgáló szoftvert, az sokat segíthet a marketingtevékenységed személyre szabásában.

CTA – Call To Action – sokféle fordítása ismert, legjobban talán “felhívás cselekvésre” tükrözi az eredeti kifejezést. Legtöbbször mi, magyarok is angolul használjuk. (Pár példa rá: “Vásárolja meg most!”, “Iratkozz fel a csatornánkra!”, “Jöjjön máskor is!”)

PPC– Pay Per Click- olyan hirdetési modell, ahol csak a tényleges kattintások után fizetsz a hirdetési felületnek (ami ez esetben többnyire egy kereső vagy közösségi médium).

PR – Public Relations – közösségi kapcsolatok. Minden olyan kommunikációd ide sorolódik, amikor nem kifejezetten eladás a cél, csak kapcsolatépítés például  a potenciális ügyfelekkel vagy a sajtóval. Nem csak a nagyvállalatok számára fontos, akár tudatosan figyelsz erre, akár nem, egy vállalkozás arcaként minden megnyilvánulásod hathat építően vagy rombolóan erre a területre.

QR-kód: Quick Response Barcode – egy két dimenziós, gyorsan beolvasható vonalkód, mely egyszerűen hidat képezhet az online és az offline marketinged között.

ROI – Return Of Investment – megtérülés. Nagyon egyszerű kiszámolni: (összes bevétel – összes kiadás)/összes kiadás. Ha ez egy negatív szám, veszteséget termelsz, ha pozitív, akkor nyereséges vagy.

SEO: Search Engine Optimization – keresőoptimalizáció. Célja, hogy a a keresési találatok között, az adott oldal a lehető legelőbbre kerüljön. Tapasztalataink szerint erre a legtutibb módszer, ha hasznos, tartalmas, jó szövegeket írsz.

UX: – User eXperience- azaz felhasználói élmény. Webes felületek esetén a weboldal hatékonyságának egyik meghatározó eleme. Olyan kérdések tartoznak ide, mint a “könnyen megtalálhatók -e a weboldalon az információk?”, “követi -e a tartalom az emberi szemmozgás tipikus irányát?”,  vagy a “jól olvasható -e ez a betűtípus?”.

Van olyan marketing rövidítés ami esetleg kimaradt, de érdekelne? Szólj hozzá, vagy írj nekünk itt

Hozzászólok

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó posztok