Stratégia Kezdő vállalkozók dilemmája

Kezdő vállalkozók dilemmája

Kezdő - de repülni fog!

Kezdő – de repülni fog!

Kezdő vállalkozóként több dilemmát is lehet. Sokan válnak félig-meddig kényszerből vállalkozóvá, vágnak bele kezdőtőke, megtakarítás és – sajnos – reális üzleti terv nélkül.

Az elmúlt években sokan döntöttek a hagyományos üzletek zárva tartása, a korábbi üzletágak ellehetetlenülése miatt az offline tevékenységük online-ra váltása, vagy legalább kiegészítése mellett. A szolgáltatóknak szinte kínálja magát az online tanfolyam, hiszen nem kell hozzá sok dolog, nagy befektetés, csak egy weboldal.

Igen ám, de a járvány miatt amúgy is kiürült kasszát bizony nagyon megterheli, ha
  • profi könyvelőd van
  • piackutatást végzel, felméred az igényeket
  • grafikussal logót és arculatot terveztetsz
  • profi webdizájnerrel profi weboldalt készíttetsz,
  • alkalmazol egy marketingest, marketingtervet készítesz
  • hirdetsz – és lehetőleg szintén marketinges segítséggel
  • és persze adózol.
Természetesen szinte mindent megcsinálhatsz magad. (A könyvelést mondjuk nagyon nem javaslom)
  • Kutathatsz a neten, felmérheted az igényeket az ismeretségi körödben, releváns internetes csoportokban. (sokan pedig mindenféle piackutatás nélkül vágnak bele)
  • Készíthetsz saját magad logót és megtervezheted a dizájnelemeket.
  • Összekattinthatsz egy használható honlapot néhány óra munkával
  • Készíthetsz üzleti és marketingtervet magad (rosszabb esetben terv nélkül vágsz bele)
  • Kihasználhatod az ingyenes promóciós lehetőségeket
  • És ha jó a könyvelőd, az adózásod is kedvező lehet.
Csak éppen ehhez mindhez kell valamennyi tudás.

Ha nem tudod, hogyan kell egy piackutatást megcsinálni, könnyen lehet, hogy messze nem azokat az információkat kapod, mint amikre ténylegesen szükséged lenne. A saját tervezésű logók és arculat nem biztos, hogy azt üzenik, amit te üzenni szeretnél. Nem csak az a fontos, hogy szép és ízléses legyen. A honlap használhatósága (a webergonómia), a marketingelemek elhelyezkedése, színe, nagysága szintén a siker egy tényezője.

És most érkeztünk a marketinghez.

Illetve ennek az alapjához először, az üzleti tervedhez. Akár teljesen új üzletet építesz, akár a meglévőhöz faragsz új lábat, tudnod kell, hogy mit akarsz elérni, azt mikorra akarod és milyen út vezet arra. Ahogy Seneca mondta ” semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.” Tehát először tudnod kell, hogy mit akarsz elérni. Utána tervezel útvonalat. Menet közben pedig időnként ellenőrzöd, hogy még mindig az úton vagy-e, vagy épp szükség van korrekcióra, újratervezésre.

A marketing egy eszköz ahhoz, hogy az üzleti célodat elérd. Marketingtevékenység nélkül évekig topoghatsz egy helyben, mert nem találnak meg a vevőid. De ha úgy állsz neki hirdetni, meg itt-ott megjelenni, hogy fogalmad sincs róla, hogy mit akarsz elérni, akkor is nagyon valószínű, hogy egyet előre, kettőt hátra fogsz haladni.

Ami pedig az ingyenes promóciókat illeti – nos, ha nagyon nincs az elején pénz, természetesen kezdetnek megteszik. Hosszú távon azonban igenis számolnod kell a hirdetések költségével – és vagy megtanulod, hogyan kell jól hirdetni, vagy sok-sok felesleges költésed lesz. Vagy profikra bízod.

Vállalkozóként egy dolgot azonban biztosan nem engedhetsz ki a kezedből, a stratégiák megalkotását. Kérhetsz hozzá segítséget, de mindenképp vegyél aktívan részt a folyamatban. Ahol azt ígérik, hogy mindent megterveznek neked, neked elég csak a tanfolyamot megírni és megtartani, a többit intézik, ott nem vagy jó helyen. Honnan tudnák nélküled, hogy mit akarsz elérni? Mennyi időt, mennyi pénzt szánnál rá? Milyen értékrend szerint működsz, mik a személyes erősségeid, gyengeségeid, mik a vállalkozásod erősségei, gyengeségei…

A tervezés alapjait tehát akkor is tudnod kell, ha alapvetően profikra bíznád a dolgaid.

Hozzászólok

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .