Marketing tippek Milyen online tanfolyamot indítsak?

Milyen online tanfolyamot indítsak?

online tanfolyam indítása

Online kurzus indításán gondolkozol, de nem tudod, milyen online tanfolyamot érdemes indítani? Mi az, amit meg is fognak vásárolni? Nem csoda, ha bizonytalannak érzed magad, a jó döntés valóban kulcsfontosságú. Még belegondolni is rossz… Időt, energiát fektetsz a tanfolyamod megalkotásába, majd amikor elkészült, kiderül, hogy senkit sem érdekel. (Szerencsére veled ez már nem fordulhat elő, hiszen itt olvasol az OTaMa blogján.)

A jó hír, hogy mindegy, hogy nemzetközileg elismert szakértője vagy a témádnak, vagy csak egy lelkes hobbista, mindenkinek van valami tudása, tapasztalata amit érdemes lehet megosztania másokkal is. Hogy milyen online tanfolyam lesz az, ami profitot is termel, azt a következő pontok végiggondolása segíthet eldönteni.

4 egyszerű kérdés, amit tegyél fel magadnak

1. Miről szeretek legjobban beszélni?

Hiába van óriási piaci igény a kinézett témádra, hiába vagy szakértő benne, ha utálod az egészet, valószínű el sem jutsz majd a tanfolyam befejezéséig.

Van egy témád, amiről bármikor, bárkinek, aki érdeklődést mutat (vagy legalábbis elég udvarias ahhoz, hogy ne hagyjon faképnél) órákon át tudsz kiselőadást tartani? Már meg is van a témád. Legtöbbször az sem baj, ha csak egy viszonylag szűk réteget vonz rajtad kívül, ilyenkor bátran pályázhatsz a niche szakértői szerepre, és elfelejtheted a konkurenciaharcot.

2. Milyen korábbi tapasztalatokra építhetek?

A múltban pályázatok elbírálásával foglalkoztál? Készíts pályázatíró tanfolyamot. HR-es voltál egy multinál? Segíts még jobb önéletrajzokat írni másoknak. Birkapásztor voltál Erdélyben? Indíts tanfolyamot azoknak, akik megunták a városi nyüzsgést, és szívesen újrakezdenék az életüket vidéken.

Ha már túl vagy egy-két munkahelyen, biztosan lesz olyan tapasztalatod, ami másoknak is hasznos lehet. Ha pedig azok közé tartozol, akik többször váltottak szakmát életükben és több, akár egymástól független területre is rálátásuk van, akkor széles látókörödnek köszönhetően kis kreativitással fantasztikusan egyedi anyagokat hozhatsz létre.

3. Mire van jogosultságod?

Biztosan átfut néha a tananyagod összeállítása közben a fejeden, hogy van -e elegendő tudásod, tapasztalatod a tanfolyamod elkészítéséhez. Ne hagyd, hogy az imposztor szindróma úrrá legyen rajtad! Ha valamiben sok éves tapasztalatod van, biztosak vagyunk benne, hogy érdemes tőled tanulni.

Bizonyos témák oktatásához viszont megfelelő végzettségre is szükség van – a vonatkozó jogszabályoknak minden esetben érdemes utánanézni!

4. Mi az, amit mindenképpen át akarsz adni?

Amikor azon gondolkodsz, milyen online tanfolyamot indíts, arra is gondolj, mi az a pár mondatban összefoglalható tanulság, amit szeretnél, hogy a vevőid elsajátítsanak? Mi a célod ezzel az egésszel? Miért gondoltál arra, hogy érdemes tanfolyamot indítanod?

Ha ezt végiggondolod, nem csak tisztábban fogsz látni, hanem a motivációd is könnyebb lesz fenntartani.

+1: Kérdezd a diákjaidat is arról, hogy milyen online tanfolyamot készíts!

A tanfolyamod végső célja nem az önkifejezés, hanem hogy megoldd a hozzád jelentkezők problémáit, válaszokat adj a kérdéseikre. Ezért aztán, hogy pontosan milyen témákat érdemes boncolgatnod a tanfolyamodon, azok tudják legjobban megmondani neked, akik használni fogják az anyagaidat.

Te ne kövesd el azt a hibát, amit sok más online tanár elkövet: feltételezik, hogy tudják, milyen tudásra van szükségük a tanoncaiknak a sikerhez. Utcai árusként például hiába ugrálsz fókajelmezben fagylaltot kínálva, ha az arra járók semmi másra nem vágynak, csak egy jó forró teára. Ha a neten akarsz eladni egy szolgáltatást, pontosan ugyanez a helyzet.

És hogy honnan tudhatod, hol tartanak, mit akarnak a leendő diákjaid? Nagyon egyszerű: megkérdezed őket. Tapasztalataink szerint a legtöbb vállalkozás, így az online kurzusok is az előzetes piackutatás hiánya miatt bukik meg. Első körben tehát meg kell találnod a módját, hogy elérd a potenciális diákjaidat, és kérdezd meg tőlük: pontosan mire is vagytok kíváncsiak?

 

 

Hozzászólok

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó posztok