Vajon kell -e tartanunk attól, hogy a mesterséges intelligencia (MI) kiszorít minket, embereket a tudás megosztásának folyamatából? Avagy: elveszik -e a gépek a munkád? Nos, véleményem szerint aligha, sőt, ha a magad javára fordítod az újabb technológiák lehetőségeit, nagy előnyre tehetsz szert azokkal szemben, akik továbbra is ódzkodnak tőle, így segíthet neked még több emberhez eljutni. A folytatásban mutatok is néhány lehetséges területet a mesterséges intelligencia, azon belül is elsősorban a ChatGPT használatára a tanfolyamod online marketingjében.

Mesterséges intelligencia használata a marketingben

Célközönség meghatározása és persona kidolgozása

Az online marketing egyik kulcsa az ügyfelek megértése. Az MI segíthet neked az ideális célközönség meghatározásában, és elképzelni az ideális tanítványod profilját. Így hatékonyan célozhatod meg az irántad érdeklődőket a marketingüzeneteiddel.

Tartalomstratégia kidolgozása

Az online tanfolyam sikeréhez elengedhetetlen egy jól felépített tartalomstratégia. Ha megkérdezed például a ChatGPT-t, lelkesen ajánl majd a saját témádra szabott módszereket a figyelemfelkeltő és értékes tartalmak létrehozásához, amelyekkel növelheted az elköteleződést és a visszatérő tanítványok számát.

Keresőoptimalizáció

Az online tanfolyamod csak akkor érheti el a potenciális hallgatókat, ha megtalálható a keresőmotorokban. A ChatGPT távoli kollégája például a Goggle robotjainak, így hatékonyan segíthet neked a releváns kulcsszavak kiválasztásában és a keresőbarát tartalmak létrehozásában, hogy jobb helyezéseket érj el a Google találati oldalain.

Közösségépítés és közösségi média marketing

A közösségi média platformok kiváló eszközök az érdeklődők eléréséhez és a tanfolyamod ismertségének és elismertségének növeléséhez. Ha jól kérdezel, a mesterséges intelligencia képes tippeket adni arra, hogyan építhetsz lojális és elkötelezett közösséget az online közösségi felületeken keresztül. (És nem utolsó sorban, szuper posztötletekkel is elhalmoz!)

E-mail marketing

Az e-mail marketing továbbra is hatékony eszköz az ügyfélkapcsolatok ápolására és az értékesítés növelésére. Az MI segíthet neked hatékony e-mail kampányok létrehozásában, hogy a tanfolyamodra irányítsd a témád iránt érdeklődőket.

Analitika és adatelemzés

Az online marketing hatékonyságának mérése és optimalizálása kulcsfontosságú a siker érdekében. A mesterséges intelligencia hamar átlátja az analitikai eszközök által begyűjtött óriási adathalmot, és segít értelmezni azt, hogy jobban megértsd a kampányaid hatékonyságát befolyásoló tényezőket.

És ahol az MI csődöt mond…

Jól hangzik ez a rengeteg képesség, igaz? Bár a mesterséges intelligencia sokkal több különböző adatot képes feldolgozni, mint a mi hagyományos, emberi agyunk, számos olyan terület van, ahol (egyelőre) a nyomunkba sem ér. Mivel nem rendelkezik valódi érzelmekkel és kreativitással, nem képes az emberi érzelmekre való érzékeny válaszokra vagy kreatív ötletekre.Ha pedig emberekkel foglalkozol, azaz például tanítasz valamit, ezekre mindenképpen nagy szükséged lesz.

Ezen kívül a különféle mesterséges intelligenciák rendszerint nem a legfrissebb adatokból dolgoznak, és sajnos a tárgyi tévedések sem ritkák. Nem érdemes rájuk kizárólagos forrásként tekinteni.

Te használtad már a mesterséges intelligenciát a marketingtevékenységed során? Írd meg kommentben!